Jedna bohuzel moje debata o PRIKONU a VYKONU

Hugo KOTTAS hugokottas na web.de
Sobota Červen 12 18:03:02 CEST 2010

Drahy JW,

proc chodit do extremu?

Prisli za mnou, ze chteji "airbag pro chodce", zcela nova neznama vec.
Meli v narazniku 20 silovych cidel. Na zaklade prubehu napeti techto cidel
se musela odpalit motorova haubna,
aby se po ni prejizdeny chodec sklouznul. Cas 5ms od kontaktu nohy s
naraznikem do explose. Funkce do 60km/h.
Podle extremu = zavrhnout.

Bez extremu = udelat analysu predpokladaneho signalu, zpracovani (DSP),
vydodnoceni a hodit to na papir.
To, ze nikdo nic blizzsiho nevedel bylo celkem jedno. Udelal se "navrh
zapojeni" do prvniho sesitu a z toho vysly
otazky co je treba dale (amplituda signalu z cidel, zkresleni, deleni
funkci, atd.) vedet.
Pak se zacal masirovat zakaznik, co muze dodat, co se odhadne.
Udelaly se dalsi dve verse sesitu, s nekolika mnoha tbd. (to bee define). Z
toho se dalo urcit, kde je risiko pro nas a pro zakaznika.

Takze, zadny neprijatelny Dzobs.

Ale neni cela zodpovednost a financni ztraty jen na me strane!

Oni ty sesity jsou jen popis technickych detailu v obchodni smlouve. A
takovy je kazdy druhy kseft.

A nabidka, jako odpoved na poptavku, je de facto to same, jen bez Konow How
informaci.

Jenze, kdyz slysim, ze se spolu dohadovali den a nic nevzeslo, to nemuze byt
pravda.
Vystup z techto tlachani jsou prece ramcove (koncepcni) predstavy, na ktere
mohu regovat.

HK

Priklad B je, ze pride za mnou Steve Jobs a povie, ze chce vyvinut foun co
ma farebny velky displej a sa ovlada dotykom a na nom vselico chodi hore a
dole, ale este presne nevie, co. Zositova metoda nemoze pomoct lebo sa to na
nic existujuce moc nepodoba (nie je to v tomto pripade pravda, ale povedzme
ze je). Tak sa dohodnete, ze sa urobi nejaky prototyp a ze potom sa uvidi. Z
hladiska pana kolegu Kottasa je to neprijatelny Dzobs :-) ale ono to niekedy
vyjde a v tom prave spociva podstata rizika.

Strucne povedane, zivot nie je ciernobiely.

JW