1-Wire posileni a ochrana MCU?

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Pondělí Červen 7 09:54:10 CEST 2010

dobrý den,

tohle zapojení nebude fungovat určitě z důvodů rychlosti. 1-Wire na velké
vzdálenosti a s více čidly je problém, my ji doporučujeme do 10m, s rozumem
(když dotyčný ví co dělá a netahá ji spolu s 230V) tak do 20m. Před cca 10
lety jsem si s tím hodně hrál, spáchali jsme nějaké aktivní zapojení, ale je
to stejně duchařina. Zvláště, pokud to nemontuje člověk sám - tedy pokud to
má být např. u komerčního zařízení.

Doporučuji se na to vykašlat, neztrácet čas a dát ke každému čidlu malý
procesor a budič na nějakou rozumnou sběrnici. Taková čidla prodáváme a
problémy s nimi nejsou.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch na papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of j.Krajinka na seznam.cz
Sent: Saturday, June 05, 2010 1:49 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: RE: 1-Wire posileni a ochrana MCU?

Jestli ono to uz nebude tak trochu kanon na vrabce a je otazka jak se to
cele bude chovat ve spojeni s vice zarizenimi na 1-Wire.
Pokud neni treba galvanicke oddeleni a vystacime s nejakou formou odolnosti
proti ESD, rekneme do 2000V, zvazil bych pouziti nejakeho posilovace
sbernice, me napada 74hc245, coz je sice 8x BUS transceiver, na druhou
stranu je to jeden IC v korunove cene a mimo jine proudove zvedne vystup a
to je u 1Wire docela dulezite.
Nicmen nezkousel jsem a je to jen takovy napad a mozna hloupost.

Jirka

>Pouzil bych zapojeni ze stranek elwebu
http://www.elweb.cz/clanky.php?clanek=70
pokud by se pridal izolovany menic a oddelili se zeme.