Mereni atmosferickeho tlaku - kalibrace?

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Úterý Červen 1 13:09:43 CEST 2010

Jak moc je baterka konstantni? Za predpokladu stale teploty, tlaku atd...

Michal Gregor

  ----- Original Message -----
  From: RV
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, June 01, 2010 11:34 AM
  Subject: Re: Mereni atmosferickeho tlaku - kalibrace?

  Ano, Vref AD a napajeni cidla jsou na stejnem potencialu z nap.
  reference. Takze to ujizdi spolu ;-).

  Kdyz jsem to zkousel co vytahnu z AD prevodniku tak jsem jako referenci
  pouzil jako merici etalon lipol baterii 4Ah baterii (velmi tvrdou),
  kterou jsem si meril a logoval. Fluktulace vychazela prumerne +-2LSB -
  rozptyl za nekolik hodin mereni. Vzhledem k tomu, ze merim na stanici
  radove 1x za minutu tak je velmi mnoho casu na zprumerovani mereni.

  O posunuti mereni (nepotrebuji cely rozsah cidla) jsem puvodne uvazoval
  (dokonce tam ten OZ mam pripraveny na DPS), ale nakonec jsem ho skrtnul.
  Ma to totiz problem v tom, ze meteostanice z principu je vystavena
  velkemu rozpeti teplot a cim mene prvku na ceste signalu je tim je
  problem s teplotni stabilitou mensi. Koneckoncu se muze kazdy kouknout
  ze to chodi lepe nez by podle teorie melo:

  http://www.jakjevenku.info/meteo_h_vyber.php?stanice=cb&typ=tl&hodin=1&Submit=Zobraz

  a to to dneska skace docela dost, ale to se projevujou spis turbulence
  tlaku vlivem vetru - zde se opet narazi na fyzikalni vlastnosti
  prostredi - citlivost mereni je vyssi nez jsou konkretni vlivy okoli -
  napriklad je velky rozdil pokud je cidlo na navetrne nebo zavetrne
  strane domu.

  Jen pro ilustraci tady je zaznam prubehu mereni z tornada (je videt jak
  vsechny veliciny spolu pekne koresponduji), ktere nam probehlo kolem
  domu cca 1km a ktere si pak ode mne vyzadala i CHMI:

  http://www.jakjevenku.info/meteo_h_all_od_do.php?odd=2007-09-28&odh=13:12:00&dod=2007-09-28&doh=13:42:00&stanice=cb

  a tady je to i s fotkama a popisem na CHMI:
  http://www.chmi.cz/torn/cases/20070928//20070928.html

  Radek Vicek