Re: Když jsme u toho měření...hladina vody v nádrži

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Červenec 28 15:23:20 CEST 2010

Su aj original senzory (vysielac/prijimac v jednom) vodotesne zabalene
v puzdre, ktore z celnej strany prenasa UZ. Je to taky materiel cosi
medzi plastom a gumou. Typ teraz neviem, ani k dokumentacii nemam
pristup, ale pouzivali sme ich. Skuste pohladat.

Inac aj doma si na to vyrobit elektroniku + obsluzny SW nie je
problem. Budenie staci 1 tranzistorom, ktory je priamo spinany pinom
MCU, prijimaci zosilnovac vyzaduje 1-2 OZ s velkym zosilenim, aby sa
vystup spraval ako komparator a dal sa priamo priviest na pin MCU.
Vysiela sa burst povedzme 30 impulzov, chvilu sa da pauza na
mechanicke dokmitanie, potom sa zacne vyhodnocovat prijem. Ked sa
prijme napr. 20 impulzov, je to OK, odmerany cas zodpoveda 2x
vzdialenosti. Do exterieru silne doporucujem cidlo teploty a vo
vypocte podla nej korigovat rychlost zvuku, vzorec je linearny.

miro