Android a nektere aplikace

Adam Heinrich konference na adamh.cz
Středa Červenec 21 20:46:28 CEST 2010

Nokii bych už si nikdy asi nepořídil. Mám N78 a vzal jsem ji proto, že
se mi líbila :), že jsem nechtěl dotykový displej a chtěl jsem, ať to
vypadá jako telefon.

1) Nedotažené do konce - Nokia vypustí telefon/řadu telefonů, které se
nějaou dobu věnuje (nové aplikace na míru, aktualizace firmwaru, ...),
ale pak přijde telefon nový a na ten starý se brzy zapomene.
2) Synchronizace s PC - nepodařilo se mi rozumně synchronizovat úkoly
(tasks) z kalendáře nebo je z PC upravovat. Nebyl problém přetáhnout
kontakty, schůzky, narozeniny a poznámky, ale úkoly prostě nešly.
Možností bylo buď použití Exchange serveru (což je pro one-man show
trošku velký kolos) nebo nějaké placené aplikace, která to tahala přes
svůj server do kalendáře od Googlu - a to taky nemám rád, nerad svěřuji
osobní věci do cizích a neprověřených rukou.
3) Hnusný PC Suite - SW pro propojení s PC je plný pouťových efektů, to
nemám ani trochu rád (bohužel je začíná používat více a více aplikací
pro PC).
4) Konstrukce -  N78 se rozpadla poměrně rychle (nakřupnuté pacičky na
zadním krytu, který pak nedržel (je na něm anténa :( ), takže jsem ho
přichytil izolačkou, ošoupané plasty (vypadalo to fakt škaredě) a po
nějaké době odešlo směrové tlačítko (muselo se na něj dost tlačit, ož je
u prohlížení webu otravné). řekl bych že éčkové Nokie jsou bytelnější,
ty N série budou jen jako taková ozdoba, která toho moc nevydrží.
5) Nokiácké aplikace jsou plné chyb (mám na mobilním telefonu jakousi
aplikaci Ovi pro kupování aplikací, tapet, videí - a občas se tam nějaká
dobrá aplikace najde. Problém je, že se po nějaké době odpojí od
Internetu a zamrzne - většinou po načtení páté stránky (jsem tedy
schopen nainstalovat jen jednu aplikaci na jedno spuštění programu a na
aplikace umístěné hlouběji v seznamu se nedostanu, o vyhledávání nemluvě
(občas ji najdu, ale pak už nemůžu instalovat, protože mi mobil
zamrzne). Na kamarádově mobilu jakási dotyková Nokia) to ale funguje bez
problémů.
6) Řekl bych, že pro Symbian je méně aplikací než pro WM (když jsem
hledal aplikaci na něco konkrétního, vždy jsem jich pro WM našel
několikrát více než pro Symbian). Nejspíš to bude mít něco společného s
jakousi certifikací aplikací. Pokud jsem přeci jen nějakou free variantu
našel, měla prošlý nebo neplatný certifikát, takže jsem musel dělat
skopičinky jako posouvání data v telefonu nebo (free!) aplikaci jinak
hackovat.
7) Nedodělané rozhraní pro E-maily. Nezobrazí mi HTML mail, při psaní
e-mailu mám text příliš velký (nejsem slepec, v jiných místech telefonu
se text objevuje i menší) a velmi špatně se v něm po napsání orientuje a
dělají případné korekce. Taky jsem  nepochopil, proč mi do předmětu
místo "Re:" dává "Odpověď:" a nejde to změnit - je celkem otravné
předmět při každí odpovědi upravovat, celkem lituji ty, kterým e-mail
píši v angličtině.
8) E-series (kamarád má tuším E51) se v pohotovostním režimu zobrazují
třeba i nové zprávy, e-maily a zmeškané hovory. Já tam mám natvrdo
vyhledávání, několik záznamů z kalendáře, skenování wlan a jakousi
funkci Share online. Nechápu, proč nějakou možnost nastavení
pohotovostního režimu nemohli dát i do mého telefonu.
9) Když si telefon zálohuji do PC, můžu pak zálohu po zformátování
paměti znovu nahrát (to jsem dělal kvůli reklamaci). Problém je v tom,
že se některé nainstalované aplikace v telefonu objeví a jiné ne - to
docela naštve, máte-li v jiném než Nokiáckém prohlížeči (Opera) uloženo
několik záložek.

Takhle by se dalo pokračovat donekonečna :-)

A.