Hodiny/PLL 20-29MHz z PC odpadu ci inak

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 21 16:23:53 CEST 2010

Dakujem vsetkym za odpovede.

> co si nechat udelat oscilator u spezialu?

Mno, to by sice slo, povedzme striedat niekolko oscilatorov v patici, ale to je take akesi neflexibilne... a asi to ani nie je lacny spas (viete orientacne ceny?)

> A co stara dobra, stale zohnatelna SAA1057 + nejaky VCO?
> SAA1057 pre AM zvladne nastavit frekvenciu do 32MHz.
> VCO napr. z tiez starej dobrej 4046. CD74HC4046AE(AM) su az do 38MHz.

Mno, mozno, ale az tak intenzivne som bastlit nechcel... :-) Je to dost pracne naviac je podla mna trocha perverzne tam napchat jednocip kvoli hodinam ineho jednocipu... :-?

> Pripadne snad radioamateri poznaju progresivnajsie a jednoduchsie
> riesenia z tejto oblasti.

Radioamateri uz dnes viacmenej RF nerobia :-( a ak ano, tak pouzivaju DDS (vid dole).

> Mam v supliku AVASEM AV9107-03CN14, snad to odpovida popisu co je zde:
> http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/65375/ICST/AV9107C-03CS14.html
> Jestli je to pro vas pouzitelne, si uz musite prebrat sam

Mnojo... Mam tu AV9107-05, co je to iste len okliestene na 4 frekvencie (40/50/66/80MHz z 14.318MHz); ta -03 ich vie 16. Bohuzial je to prave ta hruba granularita co ma odradza... islo by strafit sa relativne blizko pozadovanym 28.618MHz s nejakym mierne exotickym krystalom (trebars v SOS maju 12.88MHz), ale tie "okolite" frekvencie vychadzaju prilis daleko. Dufal som, ze sa najde podobne jednoducho "jumprovatelny" obvod s jemnejsim "planom" frekvencii. Vyhoda je, ze je to na 5V, minimum suciastok naokolo, a ide to hned po zapnuti... Mam tu nejaky Macronix ku ktoremu neviem najst datasheet ale je este na mobo a ma tiez 4 vstupy, idem ho vyskusat ake frekvencie dava.

> Urcite by sel pouzit MC14515x od Motoroly, ale netusim kde jej sehnat.
> Snadno sehnatelna jiste bude klasika 4046 + nejake delicky, v HC
> logice, ale uz to neni jednosvabove reseni.

To, to. Ako vravim, zase tak velmi bastlit som nechcel.

> Balu asi napise, ze jde o typickou ulohu pro nejakou DDS kterych ma
> plny suplik.

To je perverzne. Cistejsie je vygenerovat nejaky gigahertz a vydelit ho. Ale ani do takeho sa mi nechce.

> A ja napisu, ze PLL syntetyzery vede kazda lepsi drogerie, treba
> http://cz.farnell.com/texas-instruments/cdce925pwg4/clock-synth-2-pll-vcxo-prog-925/dp/1494881

To je sice velmi pekne a keby nebolo "ale" tak je to presne co potrebujem, ale... Napajanie 1.8V a vystup 3.3V, tak tomu hovorim @#$%^.

No nic, musim si to vsetko nechat rozlezat v hlave... keby niekoho este nieco vtipne napadlo, dajte prosim vediet... dakujem.

wek