konektor MXTK, resp. ako nanho

j s jarin.hw na gmail.com
Úterý Červenec 20 15:55:12 CEST 2010

Zdravim pani,

zda sa, ze GSM modemy od Simcom, napriklad taky SIM300
(http://www.tme.eu/html/EN/gsm-modules-sim300-series/ramka_4503_EN_pelny.html)
alebo vyssie, su pomerne oblubene, predpokladam ze pre svoju cenu.
Chcel som si v ramci domaceho bastlenia s nimi nieco skusit (cca 3
kusy, teda ziadna masova akcia), ale narazam na problem, ako k nim
pripojit antenu. Bezne anteny, co vidim, maju zhusta SMA Male
konektor, ale datasheet k SIM300
(http://zbernica.chytrak.cz/files/SIM300C_HD_V1.11.pdf) hovori, ze je
tam MXTK konektor. A tu narazam na problem - ako to pripojit.
Napriklad na http://www.tme.eu/sk/katalog/artykuly.phtml?search=gsm&idp=1#cleanParameters%3D1%26search%3Dgsm%26bf_szukaj%3D+
som nasiel adaptery na kadeake konektory, ale ten moj nie. Farnell
tiez sklamal a tu asi koncim. Vzhladom k tomu, ze sa jedna o domacu
konstrukciu v par kusoch, prijmem aj ine riesenia, podstatne je to aby
to fungovalo. Teoreticky by mohlo fungovat riesenie typu odfuknut
povodny konektor a naspajkovat tam nieco ine, ale tieto frekvencie
lezia mimo oblast mojich skusenosti, tak by som do toho nerad papral.
Vie niekto nieco poradit?

Dakujem,

J.S.