transform

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 19 15:49:33 CEST 2010

Tak to jste toho ještě neviděl hodně. Na Znojemsku někdy od počátku 80. let
byly velmi často k vidění širokopásmové všesměrové antény, co vypadají jako
"chlupatá koule". Nevím kdo je vymyslel, ani kdo je vyráběl, jen vím, že
fungovaly mnohem lépe, než pozdější "ufo" anténa (stočený dipól se
zesilovačem), protože je lidi měli ještě donedávna, zatímco ty "ufo" antény
jak se objeví, poměrně brzy zase zmizí. Výskyt těchto "chlupatých koulí" byl
však jen na Znojemsku, svislou osu odhaduji cca na Vranov.

----- Původní zpráva -----
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>

Když chci všesměrovou anténu, použiju kruhový dipól. Když chci stále
přijímat ze všech stran a chci tomu zvětšit zisk, narovnám jich víc nad
sebou. Pak zvyšuju směrovost jen tak, že to přijímá pouze z vodorovné roviny
(potlačí se směry nahoru a dolu) a stále je to všesměrové. Koukněte jak se
dělají soustavy u TV vysílačů, je to stejný princip. Direktory ke kruhovému
dipólu, to jsem ještě fakt neviděl.
Našel jsem způsob transformace pomocí úseků koaxu
http://solideurope.sk/forum/viewthread.php?forum_id=32&thread_id=495
jen je mi záhadou, jak to funguje. To se na těch úsekách počítá že je nějaké
nakmitané napětí i na stínění? Pokud ano, to nedělá problémy že se to chová
jako další anténa?
Anděl