Re: transformátor 150/75 Ohm VHF

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Pondělí Červenec 19 14:12:22 CEST 2010

On Mon, 19 Jul 2010, Pavel Kutina wrote:

> Jen blbej dotaz - k cemu je dobre pouzivat na prijem dva stejne sfazovane kruhove dipoly? U "placateho" dipolu by
> mi to smysl davalo, soustava dvou a vice bude vyrazne smerovejsi, ale u vsesmeroveho dipolu mi to nejak moc
> nedava smysl, co jsem prehlidnul?
>
> Pavel Kutina

Vertikalne stackovane horizontalni dipoly maji vyssi zisk diky zuzeni
vertikalniho vyzarovaciho diagramu. Horizontalni vyzarovaci uhel je u
takoveho stacku zhruba stejny jako u jednoho dipolu.

U stoceneho dipolu to podle meho odhadu bude stejne.

Priklanim se ale k nazoru, ze vetsi efekt by mely ziskovejsi anteny
(primy dipol, HB9CV, kratka yagi) nasmerovane na vysilace.

Lada