transformátor 150/75 Ohm VHF

Neděle Červenec 18 11:33:18 CEST 2010

Dobrý den,
přemýšlím jak budu dělat antény do baráku. Pro FM rádio chci všesměrovou, kruhový dipól. Ale aby to mělo trochu zisk, původně jsem chtěl patrovou soustavu 4 dipóly. Jenže to se mi nevejde do ochranného prostoru hromosvodu, tak bych tam chtěl dát aspoň dva. Mám tady z dob minulých oválnou 300 Ohm dvojlinku, takže dva stejné kusy k oběma dipólům a pak transformovat a symetrizovat na koax. Jenže čím? Když se dělají trafa 300/75 Ohm na dvouděrovém jádru jako 2x 1,5 závitu (300Ohm v sérii, 57 Ohm paralelně) šlo by to udělat jako 2 a 3 závity? Nebo nějak úplně jinak? Nemusí to být širokopásmové, jen pro to FM. Nedávno tady Balu připomněl že VF technika bez měřícího vybavení je duchařina - takže raději nějaké osvědčené řešení. Pokud bych na transformátoru ztratil 3 dB, tak tam ten druhý dipól vůbec nemusím dávat.

Anděl