[OT] curvature correction coefficient ?

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Čtvrtek Červenec 1 18:13:40 CEST 2010

Konkávní a konvexní bude jen v jiném znaménku u alfy. Alfa bude koeficient
kvadratického členu, ale parabola se dá napsat více způsoby a podle toho
bude i ta alfa různá. V případě že konkrétní rovnici neznáte, tak si jeden
zápis zvolte. Zmeřte 3 a více bodů a metodou nejmenších čtverců si v excelu
(nebo jiném sw) nechte spočítat potřebné koeficienty. Pro korekci pak
používejte stejnou rovnici.

PK