Elektricke kolo

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Červenec 1 14:55:09 CEST 2010


No take od toho nechci, aby to umelo brzdit a jeste startovat.

Vzhledem k tomu, ze BLDC motory jsou konstrukcne vcelku jednoduche, 
vyrobne levne a lehke, tak bych byl docela optimista. Pokud by ucinnost 
byla kolem 80% tak by to nemuselo byt uplne sci-fi. Myslim, ze ty 
slapacky, retez, kolecka a prehazovacka sezerou klidne take ke 20% 
vykonu. A to kdyz budou umyte, namazane spravnym mazivem. Takovej retez 
s liskou co videl olej naposledy ve fabrice je namka.

Pokud by se vestavel BLDC generator primo do slapacek mohlo by to byt 
mozna i zajimave.

Radek Vicek

Dne 1.7.2010 14:44, Pavel Novotný napsal(a):
> 50% udava Bosch u tridy alternatoru, které se montuji treba do 5 BMW, je
> pravdepodobne, ze pro hybridni pohony se pouzivaji propracovanejsi
> generatory s vyssi ucinnosti a radove vyssi cenou. U tech hybridu to muze
> byt vyhodne uz pri takto mizerne ucinnosti, zase vydělám na provozu
> spalovaku v optimálním rezimu, něco na rekuperaci atd.
> Jiz před 10 lety se Bosh zacal snazit o vyvoj elektor "motoru", který by
> slouzil jako starter, alternátor a brzdovy rekuperatr, dodnes se ale zrejme
> nezadarilo.
>
> PN



More information about the Hw-list mailing list