presne meranie relativnej teploty

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Čtvrtek Červenec 1 08:56:20 CEST 2010

Nedalo mi to  a vzal jsem jedno DS18B20 u ktereho jsem provedl "kalibraci"
pred cca 2 roky a od te doby merilo bezne pokojove teploty (nahodne vybrano
nejsnaze dostupne cidlo) pro porovnani pouzito PT100, bohuzel ne stejne,
které bylo pouzito pro kalibraci pred lety.
Zapojeni defakto jako v
http://www.analog.com/static/imported-files/application_notes/AN709_0.pdf,
pouze s ADuC845, linearizace primou matematickou metodou viz AN709.
Timto konktetnim cidlem jsem zmeril 10x teplotu vzduchu pod sklenenym krytem
(tuplak na pivo), nasledne provedl prepocet hodnot podle puvodni kalibracni
rovnice a porovnal s tim co mi zmerilo PT100. Maximalnei odchylka z tech 10
mereni byla 0.09C stredni 0.07C.
Asi by to chtelo vzit dalsi ze stejne kalibrace a provozovane ve stejných
podmínkách a porovnat je i vzajemne, jak moc se rozchází, ale bohužel nemám,
tu nic k cemu bych mohl prijit vytahnout a porovnat, všechna ostatní cidla
by vyzadovala k demontazi pajku, zebrik, bouraci kladivo, lopatu a takova
podobna naradi.

Asi s toho nelze nic odvozovat, ale na cidlo s udavanou presnosti +-0.5C ,
defakto cidlo u kterého i vyrobce taji jak pracuje to je slusny vysledek. Je
pravdepodobne, pokud by cidlo merilo teploty blize svým maximum, byl by asi
vysledek horsi.

PN

>Oni by sa dali pouzit aj tie polovodicove digitalne cidla. Ked sa to
vsetko okalibruje spolu v jednom kybli vody tak aspon na zaciatku bude
rozlisenie dostatocne. Co ale netusim je dlhodoby drift. Ako velmi bude
tato kalibracia platna po par rokoch? Budu tie digitalne teplomery
ukazovat stale rovnako?
b.