Re: Zajimava zavada zarovky

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Leden 31 02:15:24 CET 2010

Nahodou vim, dokonce i v tech Drazdanech, ale tam nevim presne adresu, je to nejaka kolma ulice na Blassewitzer strase , blizko univerzitni nemocnice, je to obchod s vybavenim pro stavebniky a videl jsem tam i 600W LED reflektory, cenu si nepamatuji, ale jiste byla kouzelna.
Pokud netrvate na 3600lm a vystracite s 4000lm pri 50W tak zde
http://cgi.ebay.com/50W-White-LED-Garden-Banner-Landscape-Light-Outdoor_W0QQitemZ400099046236QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5d27c2f35c
maji i 100W a ani zdaleka to neni nejlevnejsi obchodnik, soude podle cen samotnych LED modulu, lze najit i o 40%  levnejsi dodavatele.

Tom

P.S. Kolega ma 40W reflektor z USA a subjektivne sviti vic nez 150W halogen, ale hlavne da se drzet v ruce, nehrozi, ze se o nej clovek spali a nevadi mu i drsnejsi zachazeni, kolega ho pouziva pri opravach automobilu.

>31.1.2010, 1:11:39

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Tomáš Tomáš napsal:

> Akcie LEDkoveho prumyslu nemam, tak se nebudu prit, ale par fatickych poznamek.
> MCE ani zdaleka neni nejlepsi komercne dostupna LED, u Cree je v
> hromadne produkci rada XP-G u ktere to Cree dotahl na 132lm/W, ale i rada XP-E s 105lm/W.
Jiste, ale uz nepisete, ze ta cisla plati pro P = 1W. Takze na
svitivost 3600 lm  potrebujete 27/36 LEDek. To technicky samozrejmne
lze udelat, ale cena takoveho reseni odradi vetsinu zakazniku.
A pri P = 3,3W coz je pro XP-G maximum, uz bude svitit jen 109 lm/W

> I Cinani se dnes rutine pohybuji mezi 50 az 90lm/W.
Doporucoval jste LED refrektor jako nahradu za mizerne halogenky.
Takze spise nez kde se cinani pohybuji, je dulezite co jde koupit.

> Ze se u nas prodava spise odpad s horsi ucinnosti je vec druha,
> proc tomu tak je mi je zahadou. Stejne tak proc mame drazsi benzin
> nez v Rakousku, proc ceskou plzen nebo Skodovku koupim levneji v
> Drazdanech nez v ceske samosce ci autokramu, o kvalite a cene cele rady potravin nemluve.
Jestli vite kde koupit LED refrektor se svitivosti 3600 lm, klidne
treba i v tech Drazdanech, tak sem dejte odkaz. Prikon a cena by mne velmi
zajimali.

> [...]

> Tedy na 3600 lm /150 W halogenku potrebuji 4 LED v cene cca 60 US$.
> Neco stoji prislusna elektronika ( a zhorsi merny vykon o cca 0,9 -
> 0,95 ), neco stoji samotne svitidlo, + marze vyrobce a obchodnika.

> Ovsem zadny LED refrektor ktere jsem zatim videl nekde v hobby
> marketu (a jinde jsem nepatral), Nebyl osazeny CREE MCE, ale nejakyma
> cinskyma noname diodama s neznamymi parametry. Tam ten merny vykon
> odhaduji tak nekde kolem 30 - 35 lm/W.
> A pokud je jejich kvalita stejna jako u zde kritizovanych hal.
> zarovek, tak to bude spise jen polovina tehle hodnoty.

>>> Tom