OT: Prosba o radu ohledne kamery

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Leden 30 09:14:16 CET 2010

Dne 30.1.2010 1:01, Petr Zahradnik napsal(a):
> Tak to já samozřejmě vím, co se dělá s RAW, já také fotím výhradně do
> RAW. Ale pak to nepřevádím dávkově, upravuji kus po kusu. Proto jsem
> se divil.

Ja upravuji kus po kusu jen ty, ktere se opravdu povedly (to jsou ty s
pomerem 1:100). Davkovy prevod do JPEG udelam na zacatku kvuli rychlosti
prace - prohlizet RAWy jeden po druhem je pomale - navic JPEGy z
davkoveho zpracovani rovnou pouziji jako archiv do Picasy. Takze mi
zbydou z foceni 0-3 RAWy, ktere zpracuji nasledne extra na to co je
zrovna treba a pak sirsi vyber 50-100 fotek, ktery zustane uz jen jako
JPEG a RAWy k nim smazu. Ten sirsi vyber je na to "home" koukani a
pripadne kdyz je treba je nekde pouzit.
Extra foceni je jasne, ze upravuji kazdou jednotlive, zrovna vcera jsem
odevzdaval 82 fotek do knizky v TIFech 16b a krome toho, ze to bylo pres
6GB dat tak to byla siiiilena prace. To si nedokazu predstavit delat z
kazdeho foceni.

> Musíš ale srovnávat srovnatelné. Ty na jednu stranu nafotíš 300 fotek,
> vybereš z nich 3 fotky, které si necháš, zatímco mě necháš stříhat 2
> hodiny videa a ještě snad aby výsledkem byla hodina? To je přece divné
> srovnání, ne?
>
> Tak když budu mít ekvivalent tvých 300 fotek s výsledkem 3 fotek, což
> tedy píšeš 120 minut záznamu, znamená to vystříhat z toho 1,2 minuty.
> To zvládnu levou zadní za 5 minut. Tři záběry po 24 sekundách, mezi to
> dám dva přechody a ještě udělám titulky na začátku a na konci.

Jenze abys vedel kde to mas strihnout musis to video prece prohlidnout.
To me rozhodne prijde to nejhorsi a to co mi nejdele trva - tedy to
ktere tri kousky 24s to z tech 120 minut jsou (navic vetsina scen netrva
24s viz teticka oblizujici miminko jako priklad). Tohle mam u fotky
vyresene - tam vlastne pracuji uz rovnou se strihy, ktere jsem vyresil
pri foceni. Ja nezpochybnuji to ze vlastni vystrizeni nahodnych tri
sekvenci, otitulkovani atd. trva dlouho. U me a jak jsem zjistil i mych
znamych je tohle rozhodne problem. Pokud jeste neco toci tak vetsinou se
omezi na odstrihani zacatku a konci, kdy kamera brala podlahy, stropy
nebo se zapomnela vypnout. ;-) Pak jsou to ovsem dlouhe a u full HD
jeste silene objemne zalezitosti u kterych casem clovek stejne zacne
pochybovat jestli je nesmaze, protoze se na to uz 5 let nikdo ani nekouknul.

> [...]
> celovečerní film, ale video, na které se bude dívat hlavně rodina.
> Silně pochybuji, že se chodíš koukat ke kamarádům na videa jejich
> dětí, zrovna tak že by ses chodil koukat na fotky jejich dětí. Tak ani
> ty nebudeš kamarádům pouštět domácí video z narozenin. To je video pro
> rodiče, pro babičky, pro dědečky... ti všichni se na to podívají s
> chutí a bude jim srdečně jedno, že je to nezáživné, protože jsou na
> tom jejich děti a vnoučata. Jistě, že se nebude jednat o šestihodinový
> film, zrovna jako ty jim nebudeš projektorem na zeď 6 hodin promítat

Fotky si prohlizeji sami z meho webu takze to jde mimo me - jen z Picasy
dam hromadny export s rozlisenim 1024 na adresar mapovany na web. Nic
dal neresim. Na vybrane fotky mych kamaradu bez ohledu na obsah se
koukam rad a casto, protoze hezka fotka je hezka i kdyz to treba neni
zrovna muj salek kavy nametem.
Dalsi nezanedbatelna vec jsou objemy tech filmu a jejich transport -
treba s moji linkou a vlastnim serverem si muzu dovolit vystavit klidne
1GB soubor a at si to rodina sosa jak chce. Ale to je prestane
samozrejme bavit i v pripade kratouckeho videa o velikosti 100MB takze
to budu muset vypalit a CD/DVD dopravit k nim coz muze byt problem pokud
babicka nebydli za rohem.
Kolega si koupil full HD kameru protoze cekaji v cervnu prvni dite. Uz
ted je z toho nestastnej, protoze nevi kde ta videa bude skladovat - s
perspektivou tech 20-30 let kdy snad pujdou prehrat a bude smysl se na
ne kouknout.

> Počkej, tak tobě už z těch 300 fotek zbyde 50? Psal jsi o poměru
> 1:100, tak jsem z toho daněk.
no 1:100 je top vyber, ze ktereho mam archivovane RAWy, ktere i
jednotlive rucne zpracuji a vystavim je verejne
tech 50-150 je sirsi vyber slouzici jako archiv, dokumentace a pro
rodinu - davkove prevedeny z RAWu do JPEG do Picasy v plnem rozliseni,
export v mensim rozliseni na heslovany web a RAWy nasledne smazany

> Tak pak jsi ale tohle měl říct na začátku a ne argumentovat tím, že
> fotky jsou bez práce a video děsně složité a pomalé na zpracování. Já
> si ale nemyslím, že když něco natáčíš, jsi mimo dění, a že snad když
> na někoho namíříš kameru, kontroluje se víc, než když na něj namíříš
> foťák. Tak jen prostě nemáš kamery rád, to se dá pochopit, ale není to
> důvod nějak kamery zatracovat.

No pockej ale ja nemam kamery rad ne proto, ze jsou to kamery a ne
fotaky, ale protoze pro to mam mozna subjektivni duvody, ktere se, ale
po letech zkusenosti a zkusenosti lidi kolem me meni spis na objektivni.

Kameru jsem nikdy nemel a nechtel a rovnou jsem nasim rekl at si ji
koupi sami kdyz chteji viiiideo.

Hehe, ze se lidi nekontroluji pred kamerou. Tak se koukni na jakekoliv
video z nejake svatby, oslavy, jak lidi prestavaji jist, bavit se a
otoci se do kamery a cekaji az ten REC zhasne. Moji kamaradi pak
vetsinou pridavaji nejake vyjadreni at uz jde dotycny s tou kamerou do ...
U fotky je to zcela jiste jine - tam proste padne snimek a nejde vratit.
Co ale udelas se zaberem kamery kde je prvnich 5s nez to dotycny zjisti
prirozeny a pak zbytek zaberu ti kouka do kamery a ceka kdy to skonci.
Proste ho vystrihnes protoze je nanic.

RV