OT: Prosba o radu ohledne kamery

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pátek Leden 29 23:59:05 CET 2010

Dne 29.1.2010 23:15, Petr Zahradnik napsal(a):
> Proč fotíš do RAW, když to hned v dávce převedeš do JPEG?

Protoze prevod do JPEGu v PC je lepsi nez ve fotaku, v PC se umi napr.
automaticky korigovat vady objektivu, lepe se odsumuje, mohu snadneji
posunout expozici (RAW je 14b JPEG jen 8b) a hromada jinych veci. Napr.
si muzu zvolit/vyzkousel ruzne konverzni profily - v okamziku kdy mam
JPEG a profil vybrany ve fotaku s tim neudelam uz nic.

A i kdyby tyto duvody nebyly (stacily by mi jen JPEGy), tak jako tak
nikdy nevim, ktera fotka se extremne povede a chtel bych tu jedinou v
RAWu abych s ni mohl pracovat.

Ty fotky v Picase mam jako archiv kde jsou i ty horsi fotky, ktere
nejsou vystavni, ale treba kdyz je treba vzit do novin ilustracku k
clanku tak se sakra hodi. Jsou roztridene a vyhledat neco v 30.000
fotkach od roku 2000 je otazka vterin.

> No a kolik myslíš, že zabere času převést video z kamery do počítače a
> udělat takový lehký střih? Vezmeš kameru a připojíš ji do počítače,
> nebo tam strčíš SD kartu, stáhneš video, to trvá chvilku. Pak to
> proženeš přes Pinnacle a trochu přistřihneš. Za hodinu, jako ty děláš
> fotky, to stihneš s přehledem.

Tak pokud natocis 2h videa (myslim ze to je adekvatni tem 300 fotkam)
tak ho minimalne musis prohlednout, abys vubec vedel, kde mas strihat. A
to vubec nemluvim o tom, ze aby to bylo koukatelny, je treba to
sestrihat s nejakou vizi/scenarem - jinak je to stejne totalne
nezazivny. Je neco jineho tocit video jak mi frezuje frezka, tam staci
vystrihat zacatky a konce jednotlivych scen, ale u videa treba z nejake
oslavy uz resis jestli tuhle tetu co zrovna liba synka vystrihnout
protoze ho 2 minut oblizuje, 3 minuty na nej dela tutununu a dalsi 2
minuty jinou oblibenou zhuverilost. Pak clovek resi zda to nevystrihnout
uplne (dostane pojeb proc tam ta teticka neni kdyz prijela az z druhehop
konce CR) a nebo tam maji byt tri strihy po 10s, ktere pusobi jak z
Marsu a nikdo nevim proc to v tom videu je. Clovek musi mit v hlave co
kde bude ve vyslednem filmu.

Takze i kdyz to sestrihas (jen ty mista kde kamera bezela kdy nemela)
tak je to vicemene rucni prace. Z te me hodiny na konverzi u toho musim
byt jen abych to dal kopirovat z fotaku, pustil konverzi a import do
Picasy. Vsechno jsou vicemene bezobsluzne veci. Promazani fotek z
nahledu je otazka nekolika minut. Orezat 50 fotek, ktere zbydou z tech
300 je take chvilka - navic Picasa to dela stejne jen virtualne a
nechava originaly na disku, takze se to da riznout az kdy tu fotku
potrebuji k nejakemu ucelu.

A jeste jedna vyhoda - tim ze je kazda fotka sama za sebe tak to nemusim
delat najednou - to video je treba udelat jako celek viz. co jsem psal o
tom, ze by to melo mit nejakou osnovu.

Mozna jsem zaujatej, ale opravdu nemam kamery rad. Jednak proto, ze
clovek kdyz neco toci tak je naprosto mimo deni a druhak, ze vsichni
lidi se zacnou silene kontrolovat a jakmile zjisti, ze jsou v zaberu tak
je v podstate zbytecne tocit.

RV