Zajimava zavada zarovky

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Leden 29 17:50:18 CET 2010

Jedná se o speciální, superlevné výrobky určené pravděpodobně pro dodávání v
nových svítidlech. Kupují to výhradně výrobci svítidel a mají sloužit jen k
tomu, aby nové svítidlo rovnou svítilo a při tom nebylo dražší než prázdné.
Dělají i takové zářivky.

Nedávno jsem kupoval svítidlo s 21W trubicí a divil jsem se, když na něm
bylo napsáno, že trubice uvnitř je mizerná a doporučují výměnu za lepší. -
Sice nechcípla za 2,5 hodiny, ale svítí míň, než 11W normálně koupená
zářivka:-)

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
Já jsem si koupil na stavbu svítidlo s halogenkou a preventivně jsem si k
tomu koupil náhradní žárovku (trubička 300W, původní měla 500W). Prodavač mi
říkal že dělám dobře, protože do toho dávají xindly co vydrží dvě hodiny.
Nevěřil jsem mu, přece žárovka odejde až při zapnutí proudovou špičkou a to
ještě musí mít vlákno ztenčené. Asi za 2,5 hodiny nepřetržitého svícení
zhasla. Nekoukal jsem na uchycení vlákna. Jen nechápu, jak si takový výrobce
může na sebe vydělat.