Perspektiva GAL vs MCU pro zeleznicni modelare

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Leden 28 13:58:07 CET 2010

Ano, způsob myšlení je hlavní problém. Resp. myšlení bolí, ale jeho změna
ještě víc:-)

Na téma upgrade technologie se s nimi čas od času bavím už možná 20 let.
Obvykle se to nese ve smyslu "Vy elektronici byste nám mohli pomoct s
kolejištěm, třeba nám tady vyrobit 20 destiček podle schematu, co mám tady
nakreslený v Excelu" - "My elektronici vám rádi poradíme, jak to udělat,
abyste tady nemuseli tahat kilometry drátu a pájet hromady 74" - "Ale to
nejde, my železničáři jsme zvyklí na 74. A mimochodem ten zdorj 5 V/50 A, co
jste nám posledně dali, nedávno odešel na přetížení" ...

Byl by nějaký kontakt na toho pána z Brna?

PH

From: "V P" <vvitty01@seznam.cz>
V tomto konkretnim pripade jde spis o to, kdo bude cely system navrhovat a
pote udrzovat.

GALy jsou blizke soucasnemu zpusobu mysleni a instalovanym systemum (desky
A5 s tubou logiky, mimochodem docela dobre zpracovane), takze jde spis o
nahradu otrocke prace pri pajeni a ozivovani techto plachet. GALy jeste par
(desitek) let v produkci budou, pripadne je casem nahradi nejake to CPLD...

MCU vede k tomu, ze se nekdo z tamnich vedoucich nebo clenu krouzku bude
muset naucit programovat procesory a hlavne ladit neduhy jejich pouziti, coz
bude vyrazne narocnejsi na lidske zdroje, a to v oblasti ve ktere je nemaji.

Dale implementace MCU do stavajiciho systemu znamena, ze budou muset
pouzivat relativne drahe verze s mnoha vyvody pro zpracovani vsech vstupnich
signalu a jejich vraceni do systemu, a nebo kompletne zahodit stavajici
systemy a prejit napr. na MTB sbernici po vzoru modelaru kolem pana Bani z
Brna.

Vyse uvedeny text plati pro konkretni, nize uvedeny priklad. Obecne je to
spatne polozena otazka, jak uz nadhodili jini kolegove v konferenci.