Plosne spoje homemade na laserovce....

Petr T p.tr@atlas.cz
Čtvrtek Leden 28 12:38:51 CET 2010

Na zažehlení lze použít i laminovačku...

PeTr

From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 27, 2010 10:31 PM
Subject: Plosne spoje homemade na laserovce....

VV nouzi jsem vyzkoušel jsem postup, kdy se tiskne předloha na takovej
ten voskovej papír - fólii co zbyde po samolepce. Použil jem tu  od
polepovacích samolepek na CD-čka
(SK Label)  Pak se to položí na předem ohřátou desku a "zažehlí gumovým
válčkem. Když to vychladne, ještě za tepla se sundá ta natištěná
předloha a toner zůstane na PS.
Poté už klasické leptání v chloridu....
Jsem příjemně překvapen kvalitou desky. Na nějaké odzkoušení a prototypy
je to naprosto dostačující. Lze i SMD desky, omezení je v nejtenčí čáře
cca 0,25mm .
Pominu - li čas potřebný k prvotní laboraci než se člověk naučí přesný a
plodný postup ( časy, teploty atd..) a zničenou mikrovlnku , tak je to
velmi zajímavý a rychlý postup, jak doma svépomocí a vyrobit  poměrně
kvalitní PS. Dnes jsem zvládnul i oboustranný, sice práce nadvakrát a
předvrtat dva otvory...

Čerpal jsem odtud: http://pandatron.cz/?225&vyroba_dps_nazehlenim
a odtud: http://maczaka.webz.cz/vyroba_dps.htm
nejlépe se ovšem osvedčil postup podle části z tohoto dokumentu:
http://maczaka.webz.cz/vyroba_dps_soubory/folie.doc   kde  autor píše,
že místo žehličky lze použít i vařič, na němž je rovná ocelová
deska......na níž pak prohřátá vlastní deska.  Na tu  se pak přikládá
předloha a "zažehlí " gumválečkem )

Jo a k té  mikrovlnce -  je na odpis, pte jsem v ní zapomněl vaničku s
chloridem železitým ( který jsem tam předtím strčil, abych ho krátce
ohřál kvůli rychlejšímu odleptáván - nastavil cca 4 min a že to budu
hlídat) nojo , jenomže zazvonil telefon, a ja se zakecal, myšlenka se
ucpala, a mezitím chlorid v mikrovlnce vařil.
Nikdy jsem netušil, co je to za svinstvo. Z ničeho to nejde umejt  (
mikrovlnka je zevnitř prakticky celá kropenatě žlutá ) a hlavně to
příšerně smrdí.