Nabijeni autobaterie na parkovisti

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Leden 26 08:48:11 CET 2010

2010/1/26 Michal HW <michalgregor@centrum.cz>:
> Topeni v aute mate original? Skoda ze to nedavaji do kazdeho auto.
> Co jsem jednim okem zahlidl tak se delaji dva systemy - nezavisle topeni a
> ohrev vodniho okruhu. Ten druhy pripad je asi fajn pro startovani v sibirske
> zime. Jak se takove topeni projevi na spotrebe? V zime auto bere pry strasne
> moc nez se zahreje motor. Ale zase neco vezme bufik. U dieselu by se mela
> zvysit zivotnost motoru

Do každýho auta to nedávaj, protože to něco stojí a každej to nechce.
Ovšem jako příplatkovou výbavu nebo dodatečnou montáž si to můžete
objednat opravdu asi do každýho auta.

Někde jsem čet, že si to vezme asi 0,5l (nevím čeho, jestli nafty nebo
benzínu) za hodinu resp. asi polovinu toho, co si vezme motor na
volnoběh (cca 1l za hodinu?), takže na spotřebu paliva je to určitě
výhodnější - logiku to má, na rozdíl od motoru na volnoběh to nemusí
dělat žádnou zbytečnou mechanickou práci.

P.K.