Re: Rozvody v byte

Jan Hovorka OK1CJH@seznam.cz
Pondělí Leden 25 09:44:03 CET 2010

Reagoval jsem na toto:

> K lednici, marazaku a podobne doporucuji samostatne okruhy s tim,
> ze bezne okruhy lze pri dlouhodobem opusteni bytu vypnout
> (coz u techto neni zrovna zadouci).
> Duvodem je snizeni odberu o stanby spotrebice a zaroven vetsi pozarni
> bezpecnost.

Nevidím důvod proč nemít:
1) jistič pro lednici
2) chránič
3) jistič pro další trvale připojené spotřebiče
4) vypínač
5) další jističe pro okruhy, které chci vypínat.

že bych v normě čet o nějakých značných škodách si nepamatuju, ale matně si pamatuju že tam je také napsáno něco ve smyslu,
že když je zásuvka přímo určená pro použití s nějakým spotřebičem, tak že není nutné ji dávat za chránič.
Chápu to tak, že jako když si za kuchyňskou linkou udělám zásuvku třeba pro myčku, tak že není potřeba dávat chránič.
Nebo podobně, když budu mít předem známé umístění ledničky, tak si pro ledničku můžu udělat zásuvku bez chrániče.
Ale jinak kdo to chce dělat, tak mu doporučuju ať si neprve tu normu přečte.

Honza, OK1CJH