email typu (fwd)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Leden 25 08:14:17 CET 2010

> Zdravim , prosim pritomne o radu.
> Lze zjistit kdy byl email typu FWD vytvoren a kdy preposlan.
> Neco se udelalo a klient tvridi ze to tak nechtel a ze poslilal mail.
> Pri pozadani o preposalni prisl mail vypadjici jako Fwd, ale nevim jestli
> ho nahodou nenapsal vcera vecer.
> Lze to nejak zjistit zda je email pravy nebo nam jen nedosel ? Diky R.

Zdravim,
  zalezi hodne na znalostech dotycneho a taky na nastroji, kterym to posila.
Rekl bych, ze na hodne primitivni fake by se dalo prijit, ale jelikoz obecne
odesilatel ma naprostou kontrolu nad obsahem hlavicek mailu, muze si tam dat
co chce a jak chce (vcetne zfalsovanych dat odeslani atd.) a nikdo to nedokaze
odhalit. Jedine, co nemuze odesilatel ovlivnit, jsou ty polozky Received:,
ktere pridaji MTA na ceste mailu od nej k vam, ale uzivatel muze do hlavicek
dat vlastni polozky Received:, ktere pri vhodne konstituci pak vzbudi dojem,
ze jeho stroj delal jen mail relay a ze mail ve skutecnosti pochazi uplne
odjinud (to samozrejme nejde udelat z ruznych webmailu a dalsich udelatek,
mam na mysli plnohodnotne SMTP).
  Takze bohuzel, asi je obecna odpoved "ne".
    Zdravi Pavel