Napajeni 230/FV?

Neděle Leden 24 18:06:17 CET 2010

Ledky budu dávat tam kde to půjde, kde se dokážou uchladit. Jediný problém
jsou lustry s kouličkama. Ale to má dvě řešení.
1. tepelné trubice a chladič mimo
2. přesvědčit ženu že se tyhle svítidla ani jí nelíbí :-)
Máte pravdu, trafo pojede naprázdno. Však jsem psal že bude z orientovaných
plechů
http://vakar.cz/cz/jadraUnicore.php
je to stejný plech jako na toroidy a má to i téměř stejné vlastnosti. Nevím
jestli tři toroidy mají stejné vlastnosti jako jedno 3f trafo - napadá mě že
na 3f trafu je část mg. obvodu společná takže je tam méně železa. Ptal jsem
se u výrobce jader, říkali mi že železo je sice dražší, ale tím že trafo
vyjde menší (i méně mědi), cena trafa by měla být zhruba stejná při
nesrovnatelně menším příkonu naprázdno. Proč 3 fáze? - protože při
vícefázovém usměrnění nepotřebuju filtraci. Dávám tam 12 cestný usměrňovač
(na každé fázi vinutí s vyvedeným středem), zvlnění je minimální. Při 1
fázovém napájení by byla životnost zdroje daná elektrolyty, muselo by tam
být PFC, mělo by to nižší účinnost. Pár kilo železa se mi do baráku vejde a
životnost snad neomazená.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 24, 2010 11:56 AM
Subject: Re: Napajeni 230/FV?

Proc tam mate 3F trafo, neni lepsi volbou 1F toroid, pocitam, ze 90% casu
vam to trafo pojede vice mene naprazdno a v tomto rezimu vychazi toroidy
podstatne lepe?
To planujete LED osvetleni  v celem baraku, ze mate 500W trafo?

Tom

>Já si taky dám na střechu panel 100W, celý systém bude vypadat takto:
- panel 70V 100W (blbé napětí, ale zase byl levný)
http://www.aaastrechy.cz/fva-panel-nexpower-nh-100ax-14a/d-85516/
- "elektronický světlík" - měnič 70/cca 20V (pevný převodní poměr) s
omezením výkonu na 20W
Pro max. výkon je napětí panelu závislé na výkonu, napětí ledek taky a pro
zjednodušení předpokládám že stejně. Proto ten pevný převodní poměr.
Elektronický světlík se nebude vypínat, bude svítit pokud bude venku světlo.
- Měnič 70/24V pro zbývající výkon, pokud světlík bude omezovat. Měnič bude
připojen paralelně k síťovému zdroji (3x400/24V 500W - 3f trafo na
orientovaných plechách, fetový 12 cestný usměrňovač). Z toho bude napájeno
LED osvětlení v domě a pár dalších věcí.
- na 24V bude připojen měnič 24/12V, 12V bude zálohované baterií (napájení
všeho možného). Při výpadku el. energie se rozvod 24V pro osvětlení bude
zálohovat napětím 12V. Tím osvětlení přejde do nouzového režimu (snížený
výkon). Z 12V se přes měnič bude napájet oběhové čerpadlo podlahovky (pro
krb s výměníkem). Aby šlo zatopit nezávisle na baterce, pokusím se někam
dozadu na krb přidělat pár peltiérů. Kdyby se povedlo 20W, pro oběhovku by
to mělo stačit.
Měnič 70/24V se při výpadku elektriky přepne  na 70/12V a podpoří baterku.

Jinak ta oběhovka -  http://www.calpeda.cz/files/calpeda-nce.pdf už do toho
mám destičku na externí řízení. Čerpadlu stačí DC napětí - přesto že v
návodu píšou "před zapojením zkontrolujte napětí a kmitočet v síti" :-))

Anděl