Fwd: kratkovlnne online radio

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Leden 23 10:55:59 CET 2010

Zdravím,
  no to asi moc na pásmech neposloucháte, bych si tipnul :-). Zrovna nedávno
jsem byl docela zaujat rozhovorem dvou "zasloužilců", kteří diskutovali poměrně
dosti hustě nad mřížkovými napětími a anodovými proudy, jeden si stěžoval,
že mu to tlačí jen 850W a že neví proč, když dříve to tlačívalo 1250, že
vyměnil kde co, a ten druhý mu radil, co má ještě kde změřit a vyměnit,
no a nakonec myslím společným laborováním zjistili, že mu uhnívá diodka
v (kilo)wattmetru a že po všem tom ladění mu to vlastně tlačí 1400 :-). Ovšem
dle hlasu bylo poznat, že je to prostě "klasa" a ne naše "mládež budoucnosti".
  Ovšem na druhou stranu musím přiznat, že ačkoliv páječku v ruce udržím a mám
za sebou i sem tam nějakou jednodušší konstrukci, když mi začala stávkovat
IC-7000, tak šup s ní na výměnu (byla naštěstí nově koupená). Myslím, že projev
závady - přijímaný signál se náhle změnil v pískot nebo ztichnul a po vypnutí
a zapnutí rádio už jen mlčelo a muselo se nechat půl hodiny vychladnout - jasně
svědčil o tom, že jeden z DSP má nějaké problémy a tam bych opravdu řekl, že
už si asi nikdo jiný než servis neškrtne...
  A co se licence týče, myslím, že současný zákon nikomu nezakazuje koupit si
libovolný přijímač a poslouchat, kde se mu zamane, takže co si můžu koupit
v krámě, si snad taky můžu naladit na webu, ne ?
  Zdraví Pavel.