doporucte kalkulacku pro elektrikare

dejfson dejfson@gmail.com
Úterý Leden 19 22:22:51 CET 2010

Ahojte,
uz mam dost toho ze pokazde musim startovat kompl kdyz chci udelat nejake
jednoduche elektro vypocty (stylu najit optimalni kombinaci resistoru v dane
rade). rozhodl jsem se ze se poohlednu po nejake chytre kalkulacce. krom
nejakeho archaickeho HP pouzivam standardni kalkulacky za par supu, ktera
ovsem neni programovatelna. tak jsem se chtel zeptat jestli by
nekdo nejakou doporucil. hledam neco co lze programovat z PC (idealne v C
pripadne nejakem skriptovacim jazyce), jednoduse k PC pripojit. musi to mit
dost pameti a musi to byt superrychle. nemusi byt nutne graficka, i kdyz
uznavam ze graficke kalkulatory (nektere) maji tu vyhodu ze zobrazuji
rovnice v "paper written" forme takze se to lepe cte. poohlizel jsem se na
netu, takovy solidni kandidat by byl TI-89, ovsem nemam s nim zadne
zkusenosti. z mych vlastnich zkusenosti jsem dost opatrny na vyber protoze
uz se mi parkrat stalo ze jsem si koupil kalkulacku a pak jsem ji nekomu
daroval kvuli blbostem ktere se mi na ni nelibily. mel jsem nejake HP-xx
graficke, jelo to strasne pomalu. odezva na enter vic jak jednu sekundu,
takze kdyz jsem napsal 1+1, tak jsem tu sekundu musel pockat. kladu taky
hodne velky duraz na to aby tlacika sla jednoduse mackat. optimalne neco
jako levne casia. proste ergonomie hraje dost velkou roli.....

vim ze stari harcovnici pouzivaji TI-xx kalkulatory na ktere se da najit
nepreberne mnozstvi programu na netu. kdyby tedy nekdo doporucil kalkulacku
na kterou existuji vypocty pro elektrikare, bylo by to uplne skvele....

dik
d.

ps: vim ze na vypocty klidne muzu pouzit mobila. mam kram s windows mobile
6.1. dokonce tam existuje "dobra" kalkulacka (hicalc). kazdy kdo v tom byl
nekdy nucen programovat vi jaky je to opruz. dalsi veci je ze na kalkulacce
se pracuje o rad pohodlneji nez na mobilu s dotykovym displejem.