RE: OT plastove okna, was: Slunecni kolektory

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Leden 19 15:23:15 CET 2010

Vzdy je neco za neco, ale pokles jde spise na vrub masivnich ramu. Pro predstavu

Klasicke dvojsko tedy 4mm Float, 16mm mezera 4mm Float ma propustnost                                  81% svetla Ug=2.80
stejne sklo v termoizolacnim provedeni tedy predni sklo s kovovou vrstvou a plneno argonem     79% svetla Ug=1.14
trojsko v provedeni LowE 4 mm 10Ar Float 4 mm 10Ar Float 4 mm                                                      72% svetla Ug=0.82

Tom

>On Tue, 19 Jan 2010, Halen wrote:

> Jinak jestli si budete někdo pořizovat nová okna, berte jedině
> trojskla. Máme nová okna a opravdu je ten rozdíl mezi dvojsklem a
> trojsklem znát. Hlavně okno se nerosí a i na dotek je vnitřní strana
> trojskla teplejší než dvojskla. Obeslal jsem asi 15 firem na dodávku
> oken a byl jsem schopen sehnat za cenu dvouskel trojskla. K rámečku
> mezi skly mohu říci jen to, že i kovový rámeček je jenom taková
> skořepina ve které je vysoušecí látka a izolant. Rozdíl oproti
> swisspaceru (plast) je, ale swisspacer nemá tak dobré mechanické
> [...]

Akorat je pak v mistnosti ponekud tma :-) Vymenili jsme dvojkridla
jednoskla za plastova trojskla - diky masivnim ramum je plocha skel
mensi a tri skla za sebou jeste s tou vrstvou proti IR - sakra to se
najednou setmelo...