dutnavkova logika

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Leden 19 09:22:27 CET 2010

>No ja pamatuji fotoodpory z tusim sirniku kadmia coz myslim polovodic neni.
>Dokonce je jeste doma mam - bud ty male knofliky a mam i tu banku ale
>elektronka s tim krasnym meandrem.

CdS je samozrejme polovodic typu II/VI. Ma pomerne siroke Eg=2.42eV a je to priamy polovodic, co z neho robi idealny polovodic pre fotodetektory vo viditelnej oblasti (maximum citlivosti je zhruba na zelenej).

Je blizky pribuzny CdTe, ktory je tiez priamy, avsak ma Eg mensie, 1.4eV, t.j. v blizkej infracervenej oblasti (zhruba ako GaAs), vdaka comu je aktualnym hitom pre robenie tenkovrstvych solarnych panelov.

wek