PI18F85J11 a 2MBYTE DRAM

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Leden 18 23:35:53 CET 2010

Zdravim.

K tomuto PIC se na externi pametovou sbernici pripojuje FLASH nebo SRAM.
Pamet DRAM, SDRAM a pod. nema vyznam pripojovat, protoze by to obnaselo
pomerne dost problemu (a mozna navic i naklady, vyssi nez je cena toho
PIC), pricemz pameti SRAM jsou dostupne a zde snadno pripojitelne. Ale i
tak, takova pamet pripojena k PIC je z hlediska ulozeni dat dostupna
pouze pres instrukce cteni a zapisu jako do tabulky, tedy nic moc. Je to
vlastne pamet programu, ze ktere se da i cist a zapisovat do ni
specialnimi instrukcemi. Pokud i pres to chcete pripojit najakou RAM,
pripojte SRAM. Jak ji zapojit? Schema je primo v katalogovem listu, ted
na to koukam (PDF).

Mohu poradit? Chcete velkou externi pamet? Poslete pro tenhle ucel PIC k
sipku. PIC jsou prima, v ledascem jsou dokonce bajecne (muj nazor, mejte
klidne jiny), ale k necemu se vylozene nehodi. A tohle je prave jedna z
tech veci.

Pokud chcete velkou pamet, pouzijte neco, co je k tomu ucelu lepe
vybaveno. Prikladem (mozna ani ne nejlepsim) AT91SAM7SE512 je vybaven k
pripojeni SRAM i SDRAM. Jen pozor, je dost vybiravy na typ, takze
doporucuji pouzit u SDRAM stejny typ, jako je v ATMELackem AN k tomuto
CPU. Mam pripojenych 64MB SDRAM, beha to O.K. A ackoli je to bez cache,
coz neni jiste nic moc, i tak je to mnohem lepsi reseni, nez na PIC
prilepene ledacos ohledne pameti. Nakonec ten uvedeny ARM pamet SRAM umi
taky a pekne svizne, takze pokud jde o par set kilo, nejaka par ns SRAM
muze byt prima ;).

Drive jsem si take hraval s pripojenim pameti k PIC, treba 512kB FLASH a
512kB SRAM k PIC18F801, dokonce i pripojeni VGA monitoru, PC
klavesnice... ale verte mi, nema to dnes nic moc vyznam... pokud neni
cilem to hrani si samotne.

--
Jiri Bezstarosti