číslicové měření teploty do 150°C

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Leden 18 23:06:17 CET 2010

Otazkou je cemu rikate primo a cemu presnost :-)
Pro predstavu klasicka PT100 ma pri 150C odpor 157.33 pricemz 0.5C predstavuje zmenu odporu o 0,185 Ohmu.
Vse ostatni je jiz problematika mereni odporu a jeho presnosti.
Dobre to ma rozpitvano maxim, ktery k tomu ma na webu radu appnote, jeden priklad
http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/3450

Tom

>Dobrého večera.
Sotva jsem si "ochočil" teplotní čidla DS18S20 už mi přestala stačit. Tedy přesněji řečeno, potřeboval bych pokud možno tak elegantně jako to umí ten Dallas jít trochu výše s teplotou - do 200°C nebo aspoň do 150°C.
Vzhledem k tomu, že už se v této teplotě moc nepoužívá inteligence přímo na čipu asi budu muset jít cestou Pt100. Není někde dostupný návod na obsloužení tohoto čidla s rozumnou přesností (asi 0,5°C v oblasti kolem 130°C).
Dá se to udělat přímo s využitím AD převodníku v PIC16F676 nebo to má nějaký ten zádrhel ?
Děkuji za pomoc.

Zdravím

Ing. Ladislav Kručinský