satelit a LCD TV

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Pondělí Leden 18 13:25:02 CET 2010

Pridavam sa...

V nasich (dufam) platnych normach sa hovori o zakaze kombinacie ochran
nulovanim a zemnenim v tom istom priestore

Stare TV mate predpokladam dvojlinkou - teda dvojita izolacia BEZ
ochrany nulovanim
Satelit je tak isto napajany dvojlinkou a druhej triedy izolacie BEZ
ochrany nulovanim
Nove LCD je predpokladam standardny kabel Euro-Schuko <-> IEC320 - C 13
= standardny "pocitacovy" kabel s pripojenou ochranou nulovanim ...
Antene stoziare a teda aj anteny musia byt podla normy zemnene na obvody
bleskozvodov... teda mame SAT a stary TV pripojeny na ochranu _zemnenim_

A tak sa v nasich podmienkach ochrana zemnenim ( zemnic zakopany pri
zakladoch budovy) dostava cez plase koaxialych kablov do TV zasuviek na
stene bytu...a na prijimace
Do tej sa pripoji nove LCD, ktore ma zem koaxu ( aj SCART ) pripojeny na
ochranu nulovanim - teda na nulovy vodic zasuvky.

O spojeni obvodov bleskozvodu s hlavnou nulovacou svorkou privodneho
rozvadzaca bytovky uz vela ludi poculo,  ale malo taky spoj naslo.
A teda mame "zem" a "zem" jedna je pri bytovke a druha pri najblizsom
trensformatore 22kV/400V, co moze byt aj niekolko kilometrov...

Odporucam merak s velkym vstupnym odporom a odmerat napatie medzi
"opletenim" koaxu na stene  a zemou LCD TV na antennom vstupe, alebo na
SCART-ke.
POZOR - 200V je celkom bezna hodnota...
A pre pokusnikov este ampermeter ( rozsah aspon 0.5A, 200mA byva casto
malo... )  a zmerat prud medzi zemou antennej svorky na stene a zemou TV
prrijimaca...
bezne su desiatky az stovky mA...

;-)))

Systematicke riesenie by bola revizia elektrickych rozvodov a pripojenie
nulovacieho vodica hlavneho rozvadzaca bytovky na miestny zemnic( pojeho
revizii, ci este "zemni" ),
ale aj tak by vzikli zemne slucky. Problemy s nimi by vsak boli mensie.
Oddelenie kondenzatormi je fajn, ale ich prierazne napatie moze byt
oriesok... po nejakom case uz nemusia byt kondenzatormi, ale drotom,
pripadne odpojenym obvodom...
Bezne sa pouzivaju min 4kV, ale aj to je casto malo...

Dodo