Zoufalstvi s Ubuntu 9.10 Re: SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Leden 18 10:08:52 CET 2010

Ano po nekolika vymenenych discich to ted jede cca 4-5 let bez chyby.
Zajimave je ze servery od NCR byly na tohle lepe odladeny - jedinou
vymenu co si pamatuji byla vymena vetracku na jednom z CPU - jednalo se
o rady S20, S26 a S28.

Nicmene jsem se pekne na... posledni vydani Ubuntu 9.10 amd64 je podle
vseho slepenina uplne strasna. V dobre vire, ze je uz ext4 odladeny
(posledni problemy jsem zaznamenal nekdy v polovine roku 2008) jsem si
ho dal na ten RAID misto sveho oblibeneho reiserfs. Vcera jsem zjistil
ze ten bug s moznou ztratou dat u velkych souboru stale trva. Dopr...le
proc to davaji jako vychozi fs do distribuce.

A aby toho nebylo malo tak mi mysql provadi nektere dotazy neskutecne
dlouho - 15 dotazu trvalo nad stejnou DB 3.5s ted to trva 1700s. Jsou to
jen specificke dotazy typu:

select datum,sloupec from xxx where datum>="2010-01-18 0:00:00" order by
sloupec desc limit 1

v podstate maximalni hodnota sloupec za dnesni den s tim, ze potrebuji i
dlasi hodnoty z toho radku takze nejde pouzit Max() - tohle trva nad
8.5M radku 150s

kdyz dam zobrazit minimum tedy jen order by ASC tak to trva vyrazne
kratsi dobu

pokud si zobrazim showplain tak dotaz pouziva spravne indexy a nejede
tablescanem.

k tomu vsemu je tam jeste nejaky bazmek apparmor, ktery by podle vseho
mel hlidat integritu chovani aplikaci a plni mi log kernelu silenou
zaplavou nejakych hlasek o vsem moznych aplikacich - od mysql a z po cups.

tohle jsem s ubuntu uz dlouho nezazil - takze praci za cely vikend smazu
a pujde tam 8.04 LTS "Hardy Heron" a jestli i ta bude problemova tak to
je pomalu na zmenu distra. :-(

Radek Vicek