Piatkova inspiracia - neintegrovane hodiny

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Neděle Leden 17 14:35:06 CET 2010

Hezke odpoledne,

     matecni hodiny systemu Elektrocas byly uplne obycejne hodiny se
zavazim a kyvadlem. Zavazi melo kratky chod a vydrzelo asi tak 15 minut.
Kdy zavazi doslo do dolni urovne, tak jej elektromagnet natahl nahoru a
hodiny zase sli dale. Hodiny meli zalozni baterii, takze mohli jit i
dlouho bez napajeni ze site. Jedine co meli tyto hodina navic bylo
"minutove zarizeni" pro generovani signalu pro podruzne hodiny. A
nektere hodiny mivali i synchronizator dvou kyvadel (hlavni a zalozni
hodiny) ale to jsem nikdy nevidela, tak nevim, jak to chodilo.

     Napajeni podruznych hodil bylo vetsinou 60 V pouze vyjimecne se
pouzivalo 24 V a nekdy pry i jen 12 V. Na vlastni oci jsem ale videla
jen stroje na 60 a 24 V. Nektere meli i prepinac (predpokladam ze to byl
stroj na 24 V a predradnik na 60 V). Jinak delka ridiciho impulzu byvala
5 - 7 sekund aby se hodiny stacili ustalit, takze to, co je obcas videt
na internetu v ruznych konstrukcich, jednosekundove impulsy, je spatne.
To se pouzivalo pouze u hodin se sekundovou rucickou.

					Saša K. Svobodová