Slunecni kolektory

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Leden 16 22:35:30 CET 2010

Vy pisete o cituji trvale hermetickem spoji, ale ve vlakne je rec o vakuovych plochych kolektorech, potazmo vakuovych nebo tezkymi plyny plnenych sklech (zaclo to sklem v zvukove rezii).

Z vyse uvedeneho kontextu a vaseho odkazu na okna jsem se domnival, ze je stale rec o tomto.
Obecne vyrobit "trvale" hermeticky spoj svarenim neni problem, ono to neni proble ani tim lepenim, lepeni je pro tento ucel docela vhodna technologie, ale i kdyz se to nezda tak sklo, at jiz v okne ci kolektoru, je docela extreme namahana vec.
Pro predstavu delkova roztaznost bezneho Float skla je 7.6E-6/K tzn. kdyz mate doma prijemne vytopeno +25 a venky nahodou mrzne -25C dojde k tomu, ze vnejsi tabule se muze proti vnitrni, u bezneho okna, smrsknout o 0.5mm pokud tedy nechceme, aby nam sklo ruplo musi byt spoj mezi vnitrni a vnejsi tabuli pruzny. Za slunecneho dne muze teplota vnitrni kovove vrstvy na dvojskle Solar dosahnout  90C  tzn. spoj musi snaset i takove teploty. Dalsim faktorem je vlhkost, vse nicici UV zareni a zivotnost v radu desetileti.
Nedavno jsem prohlizel moderni plastova okna stari cca 6 let a tesneni na vnejsi strane okna bylo UV zarenim dost poniceno , pocitam,ze po 10 letech jiz nebude plnit svou funkci.

Tom

>Nejak semi nedari dohledat, kde pisu neco o VAKUOVYCH sklech.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz