SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Leden 15 19:56:39 CET 2010

On Fri, 15 Jan 2010, Lubos Medovarsky wrote:

> Preco by niekto ten disk vobec vyberal za behu? Nehovorime o serveri
> s hot-swap diskami, ale o beznom domacom serveri, kde vypnutie disku
> znamena aj tak vaznu chybu, navyse je cela zalezitost samozrejme mozna,
> ale tak malo pravdepodobna, ze nepredstavuje bezne riziko.

A jak mam zkouset vypadek disku - to ho mam rozbit ? Vytazenim za behu
simuluju vypadek a ocekavam ze to server prezije a dal pobezi. No a kdyz
se disk odmlci kvuli poruse tak taky ocekavam ze to dal pobezi. Kvuli
tomu tam ten RAID je ne ?

> A nie je pamat ako pamat, manualne vypnut swap sa da za behu (swapoff).

Jeden o voze a druhy o koze. K cemu mi to je, kdyz ja chci aby server
prezil to ze mu ten swap upadne za behu. Ze si swap muzu napred vypnout
a pak uz jeho vypadek nevadi - jiste - ale to by mi ten vypadek napred
musel poslat varovani ze prijde..