SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Leden 15 12:58:16 CET 2010

Pokud má být swap co nejrychlejší a přitom failover, pak je třeba ho dát na
další disky v raid1. Žádné takové, že se swap dá na obyč partišny těch
raidovaných disků. Chcete robustnost, nebo výkon a křehké řešení?

Za ty roky co to takto provozuji se nestalo, že by nastala kolize v systému
z důvodu požádání raidu o paměť, která tam už není.

Jinak geometricky dávám swap hned za /boot, pak /var/log, /var/spool,...

Nevím, jek se grub vyrovná při bootu se ztrátou jednoho disku v poli.

----- Original Message -----
From: "Lubos Medovarsky" <lubos.medovarsky@accelera-networks.com>

Chcel som tym povedat, ze swapovanie by malo byt co najrychlejsie,
o udrzanie udajov medzi restartami pri swape vobec nezalezi
(az na hibernaciu, ale ta sa na serveri snad nerobieva).

Swap na RAID5-ke je niekolkokrat pomalsi a vyzaduje si znacny CPU
cas, co je velmi kontraproduktivne, ked ide o rychle ulozenie,
ci nacitanie pamate v pripade zahltenia RAMky servera.

Pripada mi o nieco elegantnejsie vyuzit zaciatok fyzickych
diskov, hoci aj tych RAID5-kovych, a vytvorit na nich
spominane swap particie, ked tam nie je dalsi disk.

Lubos