SW RAID 5 na linuxu jako systemovy disk

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Pátek Leden 15 12:13:57 CET 2010

Zdravim,

Podla mna je davat swap na raid5-ky nezmysel, uvedomte si
ze jadro v takom pripade swapuje pamatove stranky na disk
len s pouzitim raid modulu a lvm.

Na tento ucel (ked uz), tak radsej vytvorim particie na diskoch
s diskovym polom, prva je swap, dalsia je LVM, v ktorej je root.

Grub2, napr. v Ubuntu Karmic by mal zvladat boot z RAID5-ky,
ale po starom mam nastaveny boot z CF karty:

# CompactFlash s ATA adapterom
/dev/sda1 on /boot type ext2 (rw,noatime)
# RAID5 LV
/dev/mapper/vg_home_raid5-lv_root on / type ext3
(rw,relatime,errors=remount-ro)

Lubos