Sietovy spinany zdroj - mozna pricina poruchy?

Zuffa Jan ZuffaJ@cgc.sk
Pondělí Leden 11 14:32:42 CET 2010

A na akom principe funguju dialkove merace teploty?
Meraju vlnovu dlzku vyziareneho tepla? Ako to ze so zvacsujucou
sa vzdialenostou od meraneho objektu sa merana teplota
neznizuje?

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Monday, January 11, 2010 12:34 PM
To: HW-news
Subject: RE: Sietovy spinany zdroj - mozna pricina poruchy?

Ono je totiž nutno si uvědomit, že IR je dost široký pojem. Dálkový ovladač
s vysílačem určeným pro příjem s Si fotodiodou/fototranzistorem samozřejmě
na Si CCD uvidíte, ale s dlouhovlnným IR narazíte na 100 let známý fakt,
že když fotony nemají dostatečnou energii, tak elektrony z daného materiálu
nevyrazí. - Kdyby jich bylo fakt hodně, mohly by ho ohřát na teplotu vhodnou
k termoemisi, ale to se v polovodičových součástkách moc nehodí:-)

Druhým problémem je, že takové IR ani neprojde objektivem. Musel by být z
Ge, GaAs, ZnSe, NaCl, ... prostě krystalová mřížka s iontovou vazbou. Typickým
příkladem budiž CO2 laser, který odpovídá vrcholu tepelného záření na nějakých
desítkách °C a skleněným objektivem projde teprve po té, co si do něj udělá
díru:-)

Tzn s upravenou kamerou uvidíte svítit např. plotýnku vařiče o chvíli dřív,
než bude i pro oči viditelně červeně svítit, ale přehřátý tranzistor, nebo
původně diskutovaný kondenzátor ve zdroji, začne nejdříve okem viditelně
dýmat a teprve potom vyzařovat IR zaznamenatelné Si čipem. No a dým je jak
známo dušička jdoucí do křemíkového nebe:-)

PH

From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
Z nekterych lepsich web kamer skutecne lze vyndat IR filtr viz. nize, ale
jeho vliv je asi takovy, ze diodu z dalkoveho ovladace vidite trochu lepe
bez nez s filtrem, opet viz nize.
Ze by zde byla nejaka sance, byt v naznaku, rozlisit povrchy s rozdilem teplot
v radu desitek ci dokonce jednotek stupnu je naprosto iluzorni.

http://www.youtube.com/watch?v=kQzNPrG_zZg
http://www.metacafe.com/watch/385098/transform_your_webcam_into_an_infrared_cam/

Suma sumarum, nejlevnejsi co lze v teto oblasti poridit je
http://www.maintsys.com.au/images/support/IPU40060IRI1011handbook.pdf
http://www.edcscotland.co.uk/acatalog/LIBRARYIRI1011brochure.pdf
lze sehnat za cenu kolem 1000$.

> Jeden zmich snu, poridit si jednou infra kameru, ale pokrok nepokrok, ifra
>  USB kamera za 100$ je stale v nedohlednu.

Neni to samossebou nic na mereni, spis jen takove orientacni koukatko, ale

cetl jsem nekde na webu, ze staci z web, nebo i z (cc)tv ccd kamerky vyndat
IR
filtr a kamera krasne vidi i to.