kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

Pavel hw@itherm.cz
Pátek Leden 8 20:48:40 CET 2010

Jen blba otazka, nema ten kabel na sobe natistene metry
dalo by se zjistit podle rozsahu (metry na zacatky - na konci) ktery je to
kabel

Pavel

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <balu@balu.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, January 08, 2010 8:35 PM
Subject: Re: kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

ano, kable su prekvapivo znacene len na koncoch, vid foto
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/kabel/
keby sme vedeli ze francuzsky robotnik ich utiahne ku zlabom ako kreten
tak by sme ich znacili asi aj priebezne :-)
Kliestove alternatovy nie su velmi schodne, lebo kable su velmi pekne
usporiadane a pripaskovane ku rostom, nie je tam ziadna vola takze aj
ked sa prestrihnu pasky neda sa s tym zvazkom vobec hybat. Jedine nejake
bezkontaktne metody.
Nad kiloprudom som uz tiez uvazoval, ale vymienat sa nebude cely kabel
(600m) ale len jeden usek (150m). K tomu by bolo treba odmontovat N
konektory lebo tie takyto prud neznesu, ale infrakamery su extremne
citlive takze verim ze by bolo vidiet zmenu teploty o desatiny stupna.
Najjednoduchsia bude mozno predsa len ta vadaska s dutnavkou,
porozmyslam ako to zrealizovat.
Pocital som uz aj indukciu 10kHz signalu z 1A prudu pretekajuceho
plastom. Pri cievke s plochou 1x10cm by sa malo indukovat okolo 1mV na
zavit, to by mohlo byt realizovatelne (nejakych 100 zavitov a sluchatka).
b.