kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

Pátek Leden 8 20:08:16 CET 2010

Máte štěstí, že ty kabely chcete vyměnit dva. Nevím jak může být stínění
účinné při totálním nepřizpůsobení na 50 Hz, ale radši bych dal přednost DC
proudu. Na jedné straně vnitřní vodiče obou kabelů propojit, na druhé straně
mezi ně pustit DC proud zjistitelný DC klešťákem. Klešťák nebude indikovat
pole v celé smyčce mezi kabelama, ale proud procházející kabelem. Podle
polarity u těch dvou dokonce rozlišíte který je který. Pokud to stínění není
zrovna supravodivé, tomu DC poli by vadit nemělo :-))
Anděl

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <balu@balu.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, January 08, 2010 6:38 PM
Subject: kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

zdravim,
mal by som taky maly kviz na piatok, ktoreho vysledok bude potencialne
vyuzity v nemenovanom renomovanom laboratoriu :-)
Na kablovych zlaboch mame priviazane koaxialne kable s priemerom ca.
25mm. Su usporiadane do zvazkov po 4ks, na jednom zlabe je tych zvazkov
4-6, zlabov je asi 6.
Z tychto 100+ kablov potrebujem najst dva o ktorych vieme ze su
poskodene a musia sa vymenit (na novo natiahnut ca. 150m dlhy usek).
Zaciatok a koniec kabla je vonkajsim vodicom uzemneny a pripojeny na
takmer rovnaku zem (nepaci sa mi slovo kostra) ale na oboch stranach sa
da v pripade nudze odpojit. Preferujem ale odpojit len tie dva
inkriminovane kable, nie vsetkych 100.
V mieste zlabu, kde treba poskodeny usek vymenit ale nie je ani koniec
ani zaciatok dostupny takze sa neda nijak vizualne identifikovat ktory
kabel je ktory.
Mame k dispozicii vselijake mozne meracie pristroje ale v mieste merania
su velmi nehostinne podmienky :-)
Rozmyslal som nad zosilnovacom, ktorym by sa do vonkajsieho vodica
poslal nizkofrekvencny prud a sluchatkom napajanym z cievky skusil najst
kabel podla magnetickeho pola. Este som to ale nepocital ci mam vobec
sancu nieco rozumne odmerat s materialom ktory mame k dispozicii bez
toho aby sa ten kabel roztopil.
Ako sa taketo problemy riesia v priemysle? :-))))
b.