kviz na piatok - detekcia kablu v zvazku

Daniel Valuch balu@balu.sk
Pátek Leden 8 18:38:22 CET 2010

zdravim,
mal by som taky maly kviz na piatok, ktoreho vysledok bude potencialne
vyuzity v nemenovanom renomovanom laboratoriu :-)
Na kablovych zlaboch mame priviazane koaxialne kable s priemerom ca.
25mm. Su usporiadane do zvazkov po 4ks, na jednom zlabe je tych zvazkov
4-6, zlabov je asi 6.
Z tychto 100+ kablov potrebujem najst dva o ktorych vieme ze su
poskodene a musia sa vymenit (na novo natiahnut ca. 150m dlhy usek).
Zaciatok a koniec kabla je vonkajsim vodicom uzemneny a pripojeny na
takmer rovnaku zem (nepaci sa mi slovo kostra) ale na oboch stranach sa
da v pripade nudze odpojit. Preferujem ale odpojit len tie dva
inkriminovane kable, nie vsetkych 100.
V mieste zlabu, kde treba poskodeny usek vymenit ale nie je ani koniec
ani zaciatok dostupny takze sa neda nijak vizualne identifikovat ktory
kabel je ktory.
Mame k dispozicii vselijake mozne meracie pristroje ale v mieste merania
su velmi nehostinne podmienky :-)
Rozmyslal som nad zosilnovacom, ktorym by sa do vonkajsieho vodica
poslal nizkofrekvencny prud a sluchatkom napajanym z cievky skusil najst
kabel podla magnetickeho pola. Este som to ale nepocital ci mam vobec
sancu nieco rozumne odmerat s materialom ktory mame k dispozicii bez
toho aby sa ten kabel roztopil.
Ako sa taketo problemy riesia v priemysle? :-))))
b.