[OT] Virtualizace serveru?

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Pátek Leden 8 13:05:52 CET 2010

VMware Server běží na nějakým OS (Windows nebo Linux), hodí se na
jednoduchou virtualizaci nebo spíš na testovací virtuály. Je zadarmo, ve W7
má problém s NATovou síťovkou. V současné době IMHO nejlepší virtualizační
nástroj pro desktop.
VMware ESXi běží jako samotný OS, pokročilá virtualizace, je zadarmo a z
toho plynou záměrná omezení - nelze clusterovat, neumí hw COM port a
podobně.
VWware ESX je docela draze placený, v podstatě záleží jenom na investici, co
všechno to bude umět. Přes vSphere (vzdálená správa) lze pak ovládat i ESXi.
Nám už většina serverů běží na ESX nebo ESXi, problém je v celkem vysoké
investici do hardware, aby se to slušně hýbalo, především pak diskový pole a
síťová propustnost.
Detailně lze vše nastudovat na stránkách VMware.