smazani adresare

Rollfree rollfree@volny.cz
Středa Leden 6 22:06:28 CET 2010

Nemam ted dostupny zadny Linux, ktery muzu na dlouho zatizit,
takze to hned nevyzkousim.
Ale podle me smazani adresare (ne smazani jeho obsahu)
by to melo zvladnout.

Priklady, v adresari /problem jsou soubory.

Priklad spatne:
cd /problem
rm -rf *

Priklad dobre:
cd /
rm -rf problem

rollfree

**********************************

Od: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
  ... Tohle je věc, nad kterou jsem si
lámal hlavu i v Linuxu :-). V adresáři jsem měl cca 35E6 (ano, 35 miliónů)
souborů - jeden program se trošku zbláznil a generoval soubory "co to dalo",
nakonec došel I-node space na filesystému :-).
  Vtip je v tom, že ani "rm *" nezabíralo - odpovědí bylo "Argument list
too long" - trik je totiž v tom, že ten wildcard se snaží shell přeložit na
seznam souborů a ten pak předhodit příkazu rm, avšak pří uvedeném počtu už
tato strategie nebyla nejvhodnější :-). Nakonec jsem to vzdal a velmi rychle
spíchnul malý C-gram (neumím perl, tam by to asi šlo taky), který si hezky
systémovými prostředky prošel ten adresář a mazal jeden soubor za druhým...
Mazal to asi 3 minuty :-).
  Zdraví Pavel.