Verejne osvetleni (bylo: Cree XLamp....)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Leden 5 19:41:33 CET 2010

Tak jsem se také nechal dodatečně vyprovokovat:-) Což zas souvisí s dnešním
jazykovým okénkem a výrokem jednoho kamaráda: "Máš na dveřích hezkou tegu"

Jakožto příznivec astronomie a pozorování oblohy bych byl samozřejmě
nejraději bez VO. Ale praktické zkušenosti dávají za pravdu druhé straně.
Krom možnosti zakopnutí a spadnutí, která je v mém případě (mimo zimu) dále
rozřířena o najetí skateboardem na malý kamínek je tu i ta bezpečnost
mezilidská:

Tam jde opravdu primárně o pocit, nikoli o objektivní skutečnost. Chování
lidí ale více ovlivňuje právě ten pocit. Na osvětlené ulici se prostě slušný
občan cítí bezpečněji a asi se i tváří sebevědoměji, lump si raději najde
stinné místo, kde se sebevědomí přesune na jeho stranu. A nemusí jít jen o
lumpy v pravém slova smyslu, ale třeba o klukoviny typu čmárání. Dveře jsme
léta neměli počmárané, až najednou, když několik dní nesvítila lampa, se tam
hned první den objevil podpis.

No a s různými kovovými a plastovými pomůckami od známých firem je
samozřejmě na zváženou, zda se investice vyplatí. Byl jsem okraden celkem
myslím 3x, ale celková škoda stále nedosáhla ceny bambitky.

PH

From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
A kde zijete - jestli nekde v Bronxu tak to beru, ale aspon u nas je
mnohem vetsi pravdepodobnost, ze spadnu po tme do nejakeho vykopu nez ze
me prepadne nejakej "silenec".

Osobne sebou nosim vlastnorucne upravenou LED svitilnu s 3W a 220lm,
ktera na stredni vzdalenost, zvlast kdyz se jen blikne, skoro jako
taser. Jako pojistku zuslechtene Fe od firmy Kabar.

A asi zanedlouho prezbrojim na 12W LED neco ala Aurora.