disk - chyba při ukládání

Jan Půhoný konference@puhy.cz
Úterý Leden 5 12:39:10 CET 2010

Dobrý den,

pořídil jsem externí disk Toshiba STORE ART 1,5TB (USB 2.0). Obávám se
však, že jsem narazil na vadný kousek.

Při kopírování dat na tento disk se celkem pravidelně stane, že dojde k
chybě a TC vypíše hlášku, odstraňte ochranu proti zápisu a kopírování se
ukončí. Také se mi zdá, že mazání souborů na disku trvá strašně dlouho.
I podle zvuku se disk fláká :-) Čím to může být - může být zdrojem této
poruchy i chyba na zdrojovém disku, ze kterého se kopíruje?

Benchmarky v HD Tune 2.55 cca 24MB/s a žádné vadné sektory jsem přes HD
Tune nenašel, takže takto se tváří OK, SMART nejde zapnout. Čím nejlépe
otestovat disk, abych ho mohl poslat na reklamaci? Nic přímo od Toshiby
jsem nenašel.

Díky za nápady.

Jan Půhoný