RE: [OT] videokamera vs. digitální fotoaparát

Serych Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Leden 4 15:36:40 CET 2010

Ne.
Zatim jsou technologie obou zarizeni optimalizovane pro danou specifickou funkci. Kamerou nikdy neudelate takovou fotku jako fotakem a naopak fotakem nenatocite video jako kamerou. Ano samozrejme v nouzi lze zarizeni pouzit pro to pro co nebyla primarne urcena, ale v bezne praxi ne.

Napriklad vetsina fotaku ve funkci kamery snima zvuk pouze prisernym vestavenym mono mikrofonem (a nema externi vstup), pokud uz to umi zoomovat (mnohe neumi behem nataceni nejen zoomovat, ale ani preostrovat!!!), ozyva se ve zvuku hluk mechanickych casti atd.

I nejmodernejsi profi zrcadlovky (ktere se honosi takovymi reklamami, ze na ne uz byl natocen celovecerak atd.) maji s videem znacne problemy. Napriklad pokud takovou zrcadlovkou zasvenkujete, svisle linie v obrazu se naklani (diky odlisnemu zpracovani pixelu ze snimace optimalizovanemu na statickou fotku), coz pusobi vskutku velmi komicky.
Samozrejme, pokud vezmete takovou profi zrcadlovku, nasadite napriklad skvely makroobjektiv a cele to date na stativ, bude kvalita obrazu vyrazne lepsi nez z jakekoliv profi videokamery a projevi se tam jak kvality toho objektivu (napriklad si muzete vyrazne vice hrat s hloubkou ostrosti), tak i snimace (vyrazne vetsi plocha).

Takze jsou nektere specialni situace, kdy fotak v roli kamery nad samotnou kamerou vitezi, ale obecne je to skoro nepouzitelne.

Jakub Serych