poptavka vyvoj letadloveho pocitace/vhodne reseni

Petr Toąovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pondělí Únor 8 17:52:38 CET 2010

Predevsim je dulezite definovat jestli je zarizeni zodpovedne za provoz
letadla nebo ma jen nejaky nekriticky charakter.
Radiace se stoupajici vyskou skutecne zacina byt problem, proto vam asi
doporucovali Actel, ktery ma tyto veci slusne podchycene. Pro FPGA je
totiz radiace schopna trvale zmeni funkci nejakeho interniho bloku. Pro
CPU je to trosku jine, v ohrozeni jsou prevazne jen data i kdyz ne za
vsech okolnosti.
I v pripade zarizeni, ktere neni kriticke pro provoz je obvykle
pozadovana extremni pozornost na pozarni hledisko, teplotni rozsah,
rozsah moznych pretizeni (aby cast zarizeni neupadla a neutrhla pilotovy
hlavu) atd. Napriklad si vzpominam na predpisy ohledne pouzite izolace,
kdy obycejne materialy ve vyssi nadmorske vysce produkuji jakesi
nebezpecne plyny. A vsechny takovehle drobnosti se musi resit a podlozit
materialovou dokumentaci. Hodnotit to podle rodiny procesoru na ktere to
jede je celkem zbytecne, pokud nejde o nejake vylozene Radhard.
Pro mne je tohle spolecne s automotive neco od ceho se radsi drzim dal. :-)

Tosa