Zmena zakladni desky

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Únor 8 11:03:18 CET 2010

Pekne, priznam se bez muceni, ja byl liny vypisovat seznam mudulu, ktery se pousti pri startu, tak jsme ho zkopiroval z nejakeho clanku z internetu, autor v nem ocividne dva dva preklepy
Čachr manager = cache manager
 LPCS = LPCF tedy Local Procedure Call Facility i kdyz nahradit Facility za Services je asi mene bijici nez cache za čachr :-)

Kdyz se vratime k puvodnimu a na strukturu jak je system  NT staven vertikalne, tak MS se snazi budut dojem, ze to vypada nejak takto

nejnizsi vrstva samotny hardware,
nad ni lezi HAL,
nad ni Mikro kernel a
nad tim teprve ten ostatni kod

V realu, ale Graphics Driver a nad mim lezici Windows manager nelezi nad HAL ani Mikrokernelem.
Stejne tak Device Drivers, File System Drivers, ten nestastny Cache manager a I/O manager lezi "vedle" HAL a Mikrokernelu.

Z hledisk grafiky dnes zpravidla nebyva problem, protoze snad vse co je na trhu umi zakladni VGA mod, pro ktery jsou ovladace na HDD a NTDETECT.COM, je chopen zajistit najeti v VGA modu.
Horsi to jiz muze byt z hlediska File System Drivers, jednak nativni IDE neni uplne jednotny a pak krome nativniho IDE existuje i RAID a hlavne AHCI. I zde pokud vim co delam, mohu stare instalaci pred prechodem podstrcit nove ovladace, ale jiz to neni az tak klikaci zalezitost.
Tim se dostavame k Device Drivers, nekdo zde uvadel, ze odebere vse a pak se vse jako by najde znovu,  muze, ale nemusi , duvodu je nekolik .
Plug and Play, pokud nechame nalezeni na OS tak Plug and Play Manager nejizdi az nad mikrokernelem a tudiz neni k dispozici v  dobe kdy je treba najet nektere ovladace, pokud jde o klicove veci jsme v ...., toto muze castecne vyresit prideleni zdroju v BIOSu zakladni desky, pokud je zaple.NTDETECT.COM pak opet ziska sanci pridelit nejaky ten default driver.
Dalsi urovnii problemu, je "agresivita" nekterych ovladacu, prikladem budiz firma Creative a jeji Audigy zvukovky, respektive jejich ovladace, verim, ze spise starsi verze, asi zde neni prostor to rozebirat, rekneme, ze v Creative meli vlastni zpusob jak se vyporadat s nekterymi stavy a pro zde popisovany prechod z PC na PC by nejspise vedli k cyklickym restartum.

Dal bychom asi mohli pitvat samotny NTDETECT.COM a jak se dokaze vyporadat s hw profilem ulozenym a realnym hw atd.
Pozitvni je, ze diky cim dal tim vetsi unifikovanosti je t tento brutalni prechod cim dal tim snazsi.
Co si bedeme povidat, pokud ma zakladni deska prodejni zivotnost v radu mesicu nemaji vyrobci moc sanci neco vlastniho vymyslet a spise kopiruji referencni designy, stejne tak vyrobci samotnych chipu, jednak jich rada odpadla a ti ostatni stejne, z me neznameho duvodu, potrebuji licenci od Intelu ci AMD a zpravidla nezustava u licence a kupuji se i zakladni specifikace.

Tom

>Zdravím,
  prosím pěkně, mohl bych dostat vysvětlení, co to je ten "Čachr manager" ?
Ptám se naprosto upřímně, protože jinam mi to přijde jako celkem zasvěcená
odpověď a tohle mi tam jaksi nepasuje, ačkoliv souhlasím, že windows jsou
samozřejmě plné různých čachrů :-). Navíc je kouzelné, že toto slovo je jediné
z Vašeho příspěvku, které je opatřeno diakritikou, o to více je to udivující.
  S pozdravem Pavel.