[OT na nedelni vecer] Kontrola odkazu

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Neděle Únor 7 19:54:30 CET 2010

On Sun, Feb 07, 2010 at 07:37:32PM +0100, Saša Svobodová wrote:
> Hezky vecer,
>
>     mejme databazi, ve ktere jsou ulozene udaje o odkazech na ruzne
> stranky. Momentalne jich je 224 a postupne pribyvaji. Existuje nejaky
> jednoduchy zpusob, jak prekontrolovat, jestli stranky jeste existuji a
> funguji? Zkouset to rucne postupne se mi moc nechce...
>
>     Udaje jsou v databazi MySQL a neni problem je z ni dostat ven,
> pokud by to slo v nejakem programu. V pocitaci mam FireFox, MIE a Safari.

Zdravim!

Pokud bych neco takoveho mel resit, tak to udelam asi jako skript
v bashi a pouzil bych pro to prikaz curl, nejak takhle:

 curl -s -f http://testo.va.ne/url > /dev/null && echo yes || echo no

Samozrejme je to potreba obalit cyklem, ktery odnekud ty url nacte
a misto "echo yes", ci "echo no" mit prislusne prikazy, ktere s url
nejak nalozi...

(Bash a curl jsou beznou soucasti *nixů, ale pry existuji i pod
windows. Nevim, ja uz cca 15 let pouzivam linux...)

P.T.

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net