OT Jeste k vrtulovym sanim
Lubor Otta
butan@geoinvest.cz
Středa Únor 3 10:35:11 CET 2010
Dík za odpověď, máte pravdu, ale s tímhle vzorečkem si o ničem názornou
představu neudělám :-)
Názorné hodnoty ve vašich vztazích:
Když z otvoru o průřezu 1m2 vytéká vzduch rychlostí 1m/s mám tah asi
1.2N Aspoň doufám že hustota vzduchu je 1.2
Když vrtule ten vzduch na jedné straně saje o na druhé vyfukuje mám už
2.4N Souhlasíte?
Každá vrtule bude mít nějaké ztráty, těžko z hlavy odhadnutelné, ale
rostoucí s rozměry a otáčkami. A "nulovým stoupáním" se těch ztrát
nezbavím. Proto jsem žádal modeláře o kvalifikovaný odhad těch ztrát,
pro moje otáčky 8000/min, a tah podle ztrát optimalizované vrtule
(ztráty 1HP) je to co mně zajímá. Zatím předpokládám že přes 30N to moc
nebude.
Jinak mně už saně přestávají bavit, když už jsme u té čisté fyziky,
ještě si spočtu jakou reakci vyvolají výfukové plyny mého motorku, a končím.
Řekněme stechiometrickým (1:14.7) spálením 100l/min. vzduchu, ohřátím se
objem odhadem zdvojnásobí (teplotu spalin měřit nebudu), ale v počítání
s moly už moc kovaný nejsem.
Lubor
PS jak jste dopadl s analzou vn zdroje od laseru, na jak jede frekvenci?
Pavel Hudecek napsal(a):
> Dobrý den všem,
>
> Obecně není jednoznačný přepočet mezi statickým tahem a výkonem motoru.
>
> - Tah vzniká urychlováním vzduchu a je úměrný součinu hmotnosti a
> změny rychlosti vzduchu urychleného za jednotku času. F = m.a
> - Příkon spotřebovaný na urychlení je úměrný součinu hmotnosti a druhé
> mocniny změny rychlosti vzduchu urychleného za jednotku času. P =
> 0,5.m.a^2
>
> Když tedy např urychlím za sekundu 1 kg o 1 m/s, dostanu 1 N a budu
> potřebovat 0,5 W+ztráty.
> Stejného tahu můžu dosáhnout i s 10 g urychlenými o 100 m/s, jenže
> výkon bude 50 W.
More information about the Hw-list
mailing list