Elektronky a historie

Pátek Prosinec 31 13:14:52 CET 2010

No myslím že při všech zdánlivě jednoduchých vynálezech musely být
vyřešeny velké technologické problémy. Třeba žárovka v době kdy se
neznal wolfram. Jen přijít na to, jak vypálit vlákno z bambusu aby se
nerozpadlo, přijít na to že to má být zrovna z bambusu, spolehlivě ho
nakontaktovat ... U prvních elektronek zase byly problémy se sklem
baňky. Najednou se v jednom místě rozžhavila a procucla se díra. Mohla
za to sekundární emise. Dopadnul elektron, vyrazil dva další, tím se
sklo nabilo kladně a přitahovalo další... Stačilo prý, aby sklo bylo
trochu vodivé. Naučit se jak něco udělat byl, je a bude vždycky problém.

Anděl